Vores rejse til USA

Herunder findes dagbog fra vores tur i 2010 og den vil fortsætte her i 2012. Det er vores håb, at lige så mange læser den denne gang.

Håber mange vil lægge en lille kommentar da det er super. Opret som anonym og skriv de kryptiske bogstaver.


onsdag den 11. juli 2012

Lukket på grund af velvære.....

Jeg brugte det sparsomme net i går inden de andre stod op og læste nyhederne på Las Vegas News. De ansatte i de to store outletcentre var mere end lykkelige. De havde pludselig fået en ekstra fridag da de to centre besluttede at holde lukket pga ekstraordinært stort salg til enkelte personer. Ja skobutikkerne holdt faktisk to dage lukket.

Årsagen ses på billedet herunder. Det er Thomas og Cilles indkøb til dem selv. Hertil kommer indkøb til andre. Som det ses er vi på den anden side af 10 par sko. Man kan da kun have et par på ad gangen...... Jo men de kan jo altid bruges på arbejde!!!!!

Vildt.


Jeg havde store bekymringer omkring hjemrejsen. Kunne det nu være i kufferten. Men de fik vist pakket det meste ned inden vi forlod Vegas. Så der er håb forude. Gitte og Jeg har handlet lidt - men langt det meste er til Jacob.

Som jeg skrev tidligere var det ualmindeligt varmt i Vegas. Den højeste temp. jeg så der var 47 grader. Og når det samtidig blæser lidt så føles det præcis. som der pustes med en føntørre lige i hovedet. Og det er om at drikke meget væske.



Vi forlod Vegas efter et overdådigt morgenmåltid, som delvis var sponseret af hotellet fordi jeg havde brokket mig lidt. Vi vidste vi skulle ud på en lang tur og den blev lang. 6-7 timers transport til Mammoth Lake. Men det gik nogenlunde. Thomas hyggede sig med Obama og Cille og Stieg Larsson har gang i Mænd der hader kvinder. Pludselig blev den spændende og hun har svært ved at slippe den.

Turen gik over lidt bjerge og vi havde bla. en storslået udsigt til Nevadas højeste punkt, som hedder Boundary Peak. På vejen så vi flere saltsøer og til slut den største Mono Lake, som virkelig er stor. Den har ikke rigtig nogle afløb, så vandet er meget salt og fyldt med mineraler. Rundt på bredden er der flotte skulpture - dannet af mineralerne.

"vinterferie"
Vi kom til Mammoth Lake, som er det største skisportssted i Californien. Men på denne tid ses ingen sne. Men overalt var der fyldt med ferielejligheder - så jeg kan levende forestille mig, at her er skønt om vinteren. Men lige nu er der +40 grader. Hotellet er ganske vidunderligt - men en fantastisk udsigt og pool - OG internet der virker rimeligt. Ikke godt men rimeligt  :-). Vi fik ændret vores reservation fra et "cityhouse" til en lejlighed i selve komplekset. Lækkert. Her har vi to soveværelser og eget køkken. Så mens de unge trænede i fittnes gik Gitte og jeg på indkøb og handlede ind til mad. Vi lavede selv mad og Thomas og Cille grillede bøffer. 1,5 kg. kylling kostede 180 kr. 9 dejlige steaks kostede 70 kr. Så der er ikke noget valg......



Stedet var så dejligt, at vi gerne vil blive en dag mere her. Så jeg brugte lidt tid i aftes i tlf. og fik flyttet / slettet de kommende reservationer. Tror det lykkedes - i hvert fald har jeg sikkerhed for, at vi har et hotel de kommende dage og vi bliver her en ekstra dag. Hvis jeg nogensinde får muligheden for at tage herover bliver det uden reservationer. Måske lige det første hotel - men det er intet problem at finde et hotel her.


Kl. er lidt i 9 om morgenen og jeg har været oppe 3 timer - men har stadig ikke set noget til de unge mennesker. I dag står den vist mest på afslapning ved poolen og i morgen skal vi til yosemite - som jeg glæder mig meget til.

4 kommentarer:

  1. Kan godt forstå i har taget en dag mere der, der ser skønt ud. men Ole kan du ikke bare leje en container til alt det i får købt. men tak for beretningen, jeg har været ved Borreby i dag, men der var ikke noget særligt.. Hilsen Preben

    SvarSlet
  2. Det ser da rigtig dejligt ud - både skisportssted og 10 par sko - Ole, der er garanteret plads i din kuffert :) Nyd afslapning og det gode vejr. hilsen Nanna fra efterårsdanmark ;)

    SvarSlet
  3. Hej alle fire Det er jo dejligt, at se i har det godt og oplever en masse på jeres ferie.Far og jeg kommer jo også rundt i amerika, vi vil jo savne alle brevene når i kommer hjem. Vi kunne godt bruge lidt af jeres varme, i dag byger, torden og blæst.Ja, jeg kan godt se, at det var mange par sko, men så overlevede den butik.På lørdag for vi besøg af en mand ved navn Ole Jørgensen, hans søn kører vist på samme rute som jer, han heder Bo Jørgensen,hans søster Anne var skolesekretær, på margreteskolen. Vi talte med Jacob i går, far havde lidt problemer med pc men de to fandt ud af det. Mange hilsner til alle farmor og farfar

    SvarSlet
  4. Mange tak for jeres kommentarer.

    Jeg kan vel lige så godt nappe et Mærsk skib Preben..... Jo Nanna - jeg har masser af plads i min kuffert, men den skal nok blive fyldt op på vejen hjem.

    Jeg kan ikke huske hende Anne - men Gitte kan selvfølgelig. I dag skal i så finde Yosemite, hvor vi har brugt dagen og efterfølgende taget til Merced i Californien, hvor vi går i seng NU.

    Skriver lidt i morgen tidlig.

    SvarSlet