Vores rejse til USA

Herunder findes dagbog fra vores tur i 2010 og den vil fortsætte her i 2012. Det er vores håb, at lige så mange læser den denne gang.

Håber mange vil lægge en lille kommentar da det er super. Opret som anonym og skriv de kryptiske bogstaver.

fredag den 6. juli 2012

De sidste par dage

Har ikke haft tid til, at passe min blog de sidste par dage - men her er kl 07.00 og jeg har klaret bad mm - men resten sover stadig godt. Vi befinder os i Kingman Arizona - som er en by placeret på Route 66. Det var et must for Gitte, at hun kom til at overnatte på denne historiske vej. Hotellet er fint - præcis som de andre to vi har boet på. Alle 3 har været hoteller i kæden Holiday Inn og jeg synes vi får rimeligt meget for pengene. På dette hotel er den eneste anke, at internettet ikke er for godt.

Turen hertil fra San Diego var en lang køretur på 550 km. Men det gik fint nok. Da vi startede at køre mod øst forsvandt trafikken. Vi kørte ca 100 km. på en del af route 66 (Gitte lokkede) og der kunne vi nemt køre 2+-30 km. uden at møde en bil eller et hus. Der er utrolig øde - og så er det jo midt en gold ørken.

Vi startede i Diego med 60 grader fahrenheit (13 grader) og da vi nåede frem her til kingman var den på 105 fahrenheit (41 grader) og aldrig en sky at se. Det er noget af en forskel og det er en voldsom varme vi får i hovedet når vi stiger ud af bilen. Eller rettere ned af bilen  :-)

Vi gik ud og spiste på et lækkert steakhouse, med livemusik i baglokalet. Lækkert mad. De andre fik ribben, som var så gode, at de aldrig havde smagt noget ligende. Jeg fik for første gang en øl til maden og den var virkelig god. Tak til tjeneren for hendes rådgivning.

4. Juli.

Det var den sidste dag i San Diego for denne gang. Vi valgte, at bruge den i Sea World. En fantastisk park, som virkelig har meget at byde på. Entre er dyr, men når man har været turen rundt kan man godt forstå hvorfor.

Vejret var ikke det bedste - lidt overskyet og et par gange kom der lidt støvregn - men det var OK når nu vi skulle gå rundt derude.

Vi startede med at se Shamu show. Et fantastisk show med 4 spækhuggere. Jeg ved udemærket, at det ikke er deres naturlige omgivelser, men de så nu ud til at nyde det. Selv når de ikke var i show, svømmede de rundt i deres bassin og legede og lavede små numre. Jeg kan kun blive vildt imponeret over det arbejde de laver med dyrene - der trods deres store størrelse og vægt på op til 9 meter og over 6 tons - kan lave mange former for kunstner. Størst jubel gav det når hvalen svømmede på siden og med sin hale sendte kaskader af vand ud over publikum.

Vi gik gennem resten af parken og så de andre shows med søløver og delfiner osv. Helt fantastisk. Resten af parken var fyldt med alle former for dyr og fisk og det var en stor oplevelse for os alle. Ud af eftermiddagen kunne man tydelig mærke, at der kom mange mennesker. Men selvom der var mange var det simpelthen så rent og ryddeligt overalt. Ingen affald og hvert eneste toilet vi besøgte var fantastisk rent og med papir og søbe. Der kunne de danske parker dælme lære en del.

Vi kørte tilbage til hotellet - 7 km. Mellem parken og hotellet ligger lufthavnen - så man må sige, at de har de hele nært på centrum.

På vejen gjorde vi holdt og gik en tur i det der hedder old town. Det var her San Diego i sin tid startede og området er taget ind under vingerne på staten som en slags nationalpark - så man hæger om området og fastholder de gamle bygninger  og traditioner. Desværre kom vi for sent hertil. Da det jo var den 4. juli havde der været en masse festiviitas og mange folk var  klædt i klæder, som i de gode gamle dage. Havde været sjovt at opleve, hvordan de festede.

Om aftenen skulle vi se det fyrværkeri, som byen er så kendt for i anledning af dagen for uafhængigheden. Jeg kan love, at der var mange mennesker derude - kan  ikke helt finde det rigtige tal så lad det blive ved mange. De havde desværre en fejl så kl 20.58 gik det igang med et fantastisk flot skue, som varede 15 sekunder og så kom der aldrig mere. De skrev dagen efter på nettet, at det hele var blevet skudt af på en gang. Surt. Det var ellers tilrettelagt således, at der blev skudt af 5 steder i bugten samtidig, så det skulle virkelig være smukt. Men de 15 sekunders underholdning var vildt flotte..............

Det var så San Diego for denne gang. En stor by og larmende - mest pga togene der larmer helt vildt - men byen har den skønneste beliggenhed ud til stillehavet. Det betyder jo så også, at vejret ikke er det bedste - men det kommer de kommende dage.

Jeg må vente med billeder til næste hotel - dette kan jeg ikke holde ud..........

1. hej Ole og fam.
    Det lyder sørme dejligt, er da ikke spor misundelig, vi har ventet på skybrud hele dagen men det var en fuser igen, måske ligesom fyrværkeriet San Diego. Men Ole vi venter stadig på nogle gode billeder af kolibrier. Fortsat god tur.
    Hilsen Preben

2. Hej allesammen, vi læser med stor interesse bloks, det er da flot at få skrevet så meget og alligevel opleve så meget, men det sker vist når resten af rejseselskabet sover. det er en rejse hvor i oplever kontraster store ørkner med meget kolde nætter og travle storbyer GPSeren er nok en stor hjælp,Her sker ikke så meget, selv med lokal målestok
    Jacob arbejder meget, han har vist nogle venner hos sig, så han mangler ikke selskab.
    farmor har ringet et par gange og spurgt om han ville have hjælp, men han klarede sig fint og lød glad.Ham skal i vist ikke bekymre jer om. Vejret her er er næsten sommerligt det blæser lidt rigeligt
    nu vil vi ønske jer god ferie på resten af rejsen
    mange hilsner fra farmor og farfar

3. Hej alle fire dejligt igen at læse hvad i oplever det er hel utroligt alt det i når at se har lige set billeder også spændende, rigtig dejligt at tale med Gitte i telefonen og høre hendes stemme i må forsat nyde det, nu godnat herfra og kh fra mormor og morfar