Vores rejse til USA

Herunder findes dagbog fra vores tur i 2010 og den vil fortsætte her i 2012. Det er vores håb, at lige så mange læser den denne gang.

Håber mange vil lægge en lille kommentar da det er super. Opret som anonym og skriv de kryptiske bogstaver.

søndag den 1. juli 2012

En laaaang lørdag

Det er ganske simpelthen ufatteligt hvor meget man kan nå på et døgn. Vi startede med at stå op kl 3 og få klaret det sidste. Gitte ikke uden en snert af panik og der skulle lige skabes lidt tvivl om diverse ting.

De to unge måtte op og det gik uden problemer - selvom Cille lignede en der var meget træt.

Afgang kl 05.00 til lufthavnen og selvom der var kommet meget vand dagen før var det IKKE som sidste år, hvor vi skulle til London den 2/7 - den dag vorherre sendte kaskader af vand ned til os. I går gik det helt uden problemer og morgenmaden blev indtaget i bilen.

Kastrup lufthavn har de to største udrejsedatoer fredag og lørdag i denne uge så vi var en kende bekymrede - men UDEN grund. Vi gik direkte til Air Berlin og fik den fineste service og direkte videre til sikkerhedscheck og afgangshallen. Det skal lige nævnes, at på dette tidspunkt havde Cille allerede sovet 2-3 gange.

Gitte måtte naturligvis i parfumebiksen og handle creme til en pris der kun er 10% højere end den i matas.

5 x 1/2 time

Som overskriften viser var det lidt forsinkelser. Først en halv time forsinkelse med flyet til Dusseldorf - som i øvrigt sluttede med at en ung dreng ved siden af Ole kastede mega meget op udover det hele - ikke lækkert.
Denne forsinkelse var OK da vi jo havde ca 3 timers ventetid i Tyskland.

Flyet til LA blev så også en halv time forsinket. Men den hentede chaufføren i bussen heldigvis så vi landede lige til den planlagte tid. Lang flyvetur - men det gik helt ok og vi fik en fin service af folkene ombord.

Kun for at skulle vente endnu en 1/2 time på at få lov at køre til en gate. Men så skulle det være.....

Troede vi. Endnu en halv time ventetid ved paskontrollen, som er meget omfattende derovre. Men det gik og vi havde heldigvis alle papirer udfyldte og i orden modsat mange andre. Så nu kaldte LA

Troede vi. Endnu en halv times ventetid på at få lov at forlade lufthavnen. Latterligt. Vi havde udfyldt en erklæring, at vi ikke medbragte varer til fortoldning og vist den ved paskontrollen. Men sørme om ikke de søde amerikanere ville genere alle med at skulle se den endnu engang.

Men så var vi endelig i LA og kunne finde vor udlejningsbil. Sidst vi var her fik vi et kanontilbud på upgrade af vores bil - det gjorde vi også denne gang mente den flinke mand. et tillæg på 7.500 kr. for at skifte en Chevy ud med en "skide" mercedes var ikke noget jeg faldt for.....  Så havde han lige en ekstra billig pris og så var det kun ca. 6.000 kr. Men nej tak. Til sidst havde han lige endnu en rabat så nu var det kun ca 4.000 kr. Men nej tak. Thomas og jeg holdt fast i den planlagte til 5.500 kr. Herovre bestiller man ikke en bil - men en bilklasse og den bil der stod på plads 937 var ikke en chevy. Tilbage igen og snakke med den flinke mand - vi skulle bare tage den der stod. Billeder følger - men det var bestemt ikke en chevy........

Klokken var nu ca 18 og vi valgte, at køre en tur til Venice Beach og se aftenen derude. Der er fantastisk derude og lidt billeder kan ses her:  http://www.fotobox.dk/album/935-4d087975369cf0681e4efe9c0e4b9b35

Vi fik dejlig mad derude - typisk amerikansk. Kæmpe portioner. Selv Thomas, som ellers har været vor "skraldespand" på turen, kunne ikke spise det hele. Det sker sjældent. Efter maden var det blevet halvmørkt og jeg forstår godt, hvorfor de ikke anbefaler hvide at gå derude efter mørkets frembrud. Der er virkelig mange skumle typer derude og vi fandt ret hurtigt vor bil. Derefter til hotellet.

Hotellet var beriget med et par fantastisk flinke gutter der tog imod os  Og vi fik hurtige et dejligt værelse på hotel Holiday Inn Express Centuri City. Ti minutter efter var der ro på værelset.

Så det hjælper jo lidt på døgnet at vi fik 9 timer ekstra ved at rejse herover - men dagen var lang og vi fik klaret alt.

03.30 lokal tid var alle vågne da der var meget meget varmt på værelset - men vi fik vist alle sovet en del mere - jeg fik lige klaret lidt småting som hastede. Wordfeud og den slags  :-)

Kl. 06.30 var alle igen vågne og vi er ved at være klar til dagens udfordringer. Gad vist om America vågner så tidligt???

Håber i har det godt i DK. Vi savner Jacob meget - men er sikre på, at han har det fantastisk.

Webtv virker og om ikke andet kan vi følge med i både touren og en vis finale i dag. For en gangs skyld tak til Stofa.

1. Hej Alle. Tak for blog , det er dejligt at i er kommet godt til USA. Vi har tømt jeres køleskab tak for dejlig mad jacob var i godt humør havde været på arbejde i ni timer.Han ringer en dag når han vil spise hos os.Forsat rigtig go tur. hilsen farfar og farmor.

2. Hej til jer læsere....

Det er dejligt, at ole gør det store stykke arbejde, og vi er jo alle spændte på, hvad readatøren :-) skriver hverdag, man skal jo passe på dagens oplevelser, det kan ende på denne blog....men vi må sige at skobutikker og tøjbutikker er tjekket i hollywood/beverly hills.... og vi alle fire har allerede fået nyt til garderoben:-) :-) :-) :-)

3. Kære alle dejligt at høre i har det godt og får set noget ærgeligt med Ole Henriksen butik men det er så det,fine billeder du har langt ind og vi har læst hvad i oplever,har lige talt med Jacob omkring Rasmus Fødselsdag sms igen imorgen ellers aftalte vi at tage ned til ham i næste uge forsat rigtig god ferie og hils alle kh fra mormor og morfar